پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
موسیقی کلاسیک
نوشته شده در دو شنبه 15 دی 1393
بازدید : 1102
نویسنده : احسان

کلاسیک از واژه کلاسیوس (clasious)  به معنای شاهانه گرفته شده است. موسیقی کلاسیک نامی است که به سنت موسیقی هنری غرب داده شده‌است. این نام‌گذاری دقتی ندارد و کوشش‌ها و بحث‌های زیادی برای مشخص کردن معنی آن صورت می‌گیرد. معمولاً شروع این موسیقی را از سده های میانی می‌دانند. واژه ی کلاسیک و کلاسیسم , معمولاً به یک دوره از موسیقی اطلاق شده است, امّا اغلب با معانی مختلف, در اصل عنوان سبک یک دوره ی خاص یا سبک مشخصی از موسیقی نیست. ولی از سوی دیگر, واژه ی کلاسیک بر پدیده ای اطلاق می شود که می تواند در اکثر دوره های مختلف تاریخ موسیقی به کار برود و تکرار شود, مثلاً آوازهای شوبرت در آلمان نسبت به قرن نوزدهم نمونه ی کلاسیک به شمار می آید، در حالی که شوبرت از نظر تاریخی آهنگساز دوره ی رمانتیک محسوب می شود و افکار و عقایدش نیز رمانتیک است .

بنابراین معنی واژه ی کلاسیک در ارتباط با یک قطعه ی مشخص یا اصولاً مقوله ی آهنگسازی می تواند کاملاً با معنی آن در رابطه با سبک یک دوره از تاریخ موسیقی متفاوت باشد. با چنین برداشت مشابهی می توان گفت که " پالسترینا" آهنگساز قرن شانزدهم, قرن ها به عنوان نمونه ی کلاسیک موسیقی کلیسایی مد نظرقرار داشته و آثارش مدل اصلی برای دیگر آهنگسازان بوده است .

واژه ی کلاسیک در موارد استعمال کلی آن, هنگامی مفهومی بهتر و مفیدتر خواهد داشت که در ارتباط با نوع به خصوصی از آثار موسیقیایی (مانند نمونه هایی که از شوبرت و پالسترنیا ذکر شد) قرار گیرد. در این مفهوم می توان

بتهوون را استاد کلاسیک در خلق سمفونی، سونات پیانو،کوارتت زهی محسوب گیرد. فرق میان کلاسیک به عنوان یک راه حل قاطع و استوار برای مسئله ی نقش خلاق در یک اثر هنری یا مقوله ی آهنگسازی از یک طرف و به عنوان یک مفهوم در تاریخ سبک ها از طرف دیگر، همیشه ستیز و اختلاف دایمی را به وجود می آورد که آثار آن نیز امروزه وجود دارد .

تاریخ نویسان قرن نوزدهم، کلمه ی کلاسیک را در آلمان به سبک دوره ای که با نسل " کوانتس " و " هانس " و بعداً پسران باخ و معاصرین آن ها شروع شد، اطلاق می کنند و در ایتالیا به سبک موسیقی دمینیکو اسکارلاتی و معاصرینش. آواخر این دوره را به طور واضح نمی توان معین کرد، زیرا جدال بین کلاسیک و رمانتیک تا قرن نوزدهم و حتی قرن بیستم ( با جریان نئوکلاسیسم ) ادامه داشت. این که چه وقت و کجا کلمه ی کلاسیک وارد فرهنگ موسیقی شد نیز به طور کامل روشن نیست . تعریف کلاسیک در ادبیات تا حدی بغرنج و گنگ است ولی این تعریف در موسیقی پیچیده تر می شود .

شاید یکی از قدم هایی که به سوی موسیقی کلاسیک برداشته شد، آزاد شدن اثر موسیقی از قید و بند تقلیدها، بیان ،معرفی، در خدمت بودن حتی سرگرمی های اجباری بود و نتیجتاً خود اصل موسیقی مد نظر قرار گرفت. پس برای اولین بار در موسیقی این فکر و ایده ظهور کرد که موسیقی در حقیقت همانند دیگر هنرها " مقصود وهدفی" ندارد، بلکه صرفاً به خاطر خودش وجود دارد . در واقع موسیقی به خاطر خود هنر موسیقی . به عبارت دیگر، در دوره ی کلاسیک با ایده" هنر به خاطر هنر " برخورد می شد که از آن زمان تا کنون هم خیال همراه موسیقی جریان دارد .

در کلاسیک هر چیز خارق العاده و افراطی کنار گذاشته شد و بیان موسیقیایی بیشتر با تاکید بر کمال، تمامیت و اعتبار جهانی با استفاده از عوامل ساده و قابل فهم تثبیت شد .

مهم ترین ویژگی اوایل دوره ی کلاسیک،ساده کردن هر چه ممکن تمام فرم های موسیقی و عوامل سبکی است. در موسیقی دوره ی کلاسیک ملودی به عنوان یک عامل اساسی و پایدار جلوه گر می شود و تئوری ملودیک مهم ترین مسئله ای بود که موسیقیدانان به آن می پرداختند.

Generate your flash banner free online

:: موضوعات مرتبط: کلاسیک , ,
:: برچسب‌ها: سبک , ژانر , موسیقی , کلاسیک , سبک موسیقی کلاسیک , موسیقی کلاسیک , آهنگ , شعر کلاسیک , ,



تفاوت دستگاه و آواز
نوشته شده در شنبه 8 آذر 1393
بازدید : 1025
نویسنده : احسان

برای بسیاری از هنرآموزان در ابتدای کار این سوال مطرح میشود که مثلا چرا شور و ماهور و ..." دستگاه" و بیات اصفهان و دشتی و ... "آواز" نامیده میشوند .
برای توضیح این مسئله نخست باید بفهیم که اصولا دستگاهها چگونه از هم شناخته می شوند و چه فرقی با هم دارند .
برای آغاز دستگاه ماهور را در نظر بگیرید ، همانطور که برای نوازندگان تار و سه تار مرسوم است و می دانند پرده های ماهور در گام دو همگی بکار هستند ( یعنی ربع پرده و نیم پرده نیستند یا به عبارت دیگر سری و کرن و بمل و دیز نیستند ) ( البته نوازندگان ویلن و کمانچه معمولا ماهور ر یا سل می نوازند که به ترتیب دو دیز و فا دیز می شوند ) حال مهمترین مسئله ای که مایه تفاوت دستگاهی از دیگری می شود خارج شدن پرده ها از حالت بکار می باشد مثلا اگر در دستگاه " ماهور دو" یا به عبارت بهتر " گام دو" نت می کرن شود حالت ایجاد شده را آواز افشاری می نامند ولی اگر نت لا کرن و سی بمل شود حالت جدید را دستگاه شور می نامند یا اگر لا کرن و می بمل شود این حالت را آواز بیات اصفهان می نامند و ... .
توجه داشته باشید که این تغییر پرده ها فقط جنبه نظری ندارد و هنگام شنیدن حتی برای کسانی که آشنا به دستگاهها نیستند ، اینکه حداقل تغییری ایجاد شده واضح است به این صورت که مثلا هنگام شنیدن ماهور احساس شادی بیشتری نسبت به شور در انسان ایجاد می شود یا دستگاه چهارگاه احساس شکوه و عظمت بیشتری نسبت به مثلا دشتی که سوزناک تر است دارد . البته این قواعد هرگز کلی نیست و اصولا موسیقی چیزی نیست که استثنا نداشته باشد . مثلا آهنگ معروف " ای ایران " در دستگاه دشتی که عموما غم انگیز است توسط استاد روح الله خالقی تصنیف شده است که کاملا حماسی است و این مسئله به توانایی و ذوق و استعداد آهنگسازان دارد که بتوانند چنین هنر نمایی ها را انجام دهند والا میتوان گفت که 90% تصنیف های دشتی سوزناک هستند مثلا آهنگهای عارف قزوینی مانند " گریه کن " و " گریه را به مستی بهانه کردم " و آهنگهای مرتضی محجوبی مانند " کاروان " و " نوای نی " و آهنگ " آه سحر" از روح الله خالقی .
حال به بیان فرق دستگاه و آوازها می پردازیم :
اصولا آوازها زیر مجموعه دستگاه ها هستند یعنی آوازها از نظر پرده هایی که نواخته می شوند مانند آن دستگاهی هستند که جزو آن هستند یعنی مثلا ابوعطا در پرده های شور نواخته می شود فقط با این تفاوت که نت شاهد تغییر کرده است ولی هرگز نمی توان ماهور را در پرده های شور نواخت مگر در مرکب نوازی که یک گوشه دلکش ماهور منطبق برگوشه شهناز شور می شود .
تقسیم بندی بدین صورت است :
1- دستگاه ماهور شامل آواز راست پنجگاه می باشد .
2- دستگاه شور شامل آوازهای دشتی – ابوعطا – افشاری – بیات ترک و نوا است .
3- دستگاه همایون شامل دستگاه بیات اصفهان است .
4- دستگاه چهارگاه
5- دستگاه سه گاه
دسته بندی فوق را استاد علی نقی وزیری بنا نموده اند ولی قدما بر هفت دستگاه و پنج آواز معتقدند بدین صورت که راست پنجگاه و نوا را نیز دستگاه جداگانه به شمار می آورند ولی نوا نیز دقیقا در پرده های شور و راست پنجگاه نیز در پرده های ماهور نواخته می شود که به این علت تقسیم بندی وزیری علمی تر به نظر می رسد .
البته عده ای نیز بر نظریه دوازده دستگاه معتقند چون واقعا اگر جنبه نظری را کنار بگذاریم دستگاه ها هنگام شنیدن کاملا تفاوت می کنند و دیگر اینکه برخلاف این تقسیم بندی ها بویژه در مورد دستگاه شور آوازهای آن کاملا متفاوت و گاهی شبیه دیگر دستگاه ها هستند مثلا بیات ترک بیشتر از اینکه شبیه شور باشد مانند ماهور است و افشاری شبیه نوا و تا حدی سه گاه می باشد .
نکته دیگر اینکه اصول مرکب نوازی دقیقا مبتنی بر آگاهی از همین مطالب دارد و کسانی که بر این موارد تسلط داشته باشند براحتی می توانند از هر دستگاهی به دستگاه دیگر تغییر مقام بدهند و از نظر علمی هیچ محدودیتی برای مرکب نوازی وجود ندارد هر چند که تا کنون این کار برای همه دستگاهها مرسوم ( یا به عبارت بهتر اختراع نشده است ) نشده است ولی برای مثال اخیرا مرکب نوازی از همایون به بیات ترک توسط مرحوم ایرج بسطامی اجرا شده است.

Generate your flash banner free online

:: برچسب‌ها: دستگاه , آواز , خوانندگی , آموزش خوانندگی , دستگاه خوانندگی , ماهور , شور , همایون , ماهور , چهارگاه , سه گاه , استاد , ایرج بسطامی , شجریان , ای ایران , نوا , دشتی , راست پنجگاه , بیات ترک , نت , عارف قزوینی , پرده , ,



دانلود بیت گنگ
نوشته شده در شنبه 12 مهر 1393
بازدید : 1657
نویسنده : احسان

سلام

یه مدتی نبودم ولی امروز برگشتم با یه بیت به سبک گنگ که با کیفیت اصلی واستون میذارم

تا بتونید واسه استودیو ازش استفاده کنید

دوستان عزیز من در صورت تمایل میتونن بیت دست ساز خریداری کنند که فقط واسه خودشون

باشه و از ارزش بیشتری برخورداره 0709 865 0938

در صورت خراب بودن لينك مديريت را مطلع سازيد

Download               8mb               320

Generate your flash banner free online

:: موضوعات مرتبط: دانلود بيت هاي رايگان , دانلود بیت گنگ , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , دانلود بیت دست ساز , بیت گنگ , دانلود بیت کل کل , بیت خیابانی , گنگستا , بیت رپ , گنگ رپ , بیت دست ساز گنگ , ,



فروش تکست دیس لاو
نوشته شده در دو شنبه 9 تير 1393
بازدید : 1540
نویسنده : احسان

سلام دوستان. امروز یه تکست دیس لاو گذاشتم واستون اگه واسه خرید تمایل داشتین میتونید پیام بدید.

دموی تکست دیس لاو
نام:گربه صفت
سبک:دیس لاو
تعداد بیت:16(2ورس8تایی)+کورس بسیار زیبا
قیمت:150/000تومان
گوش کن برات بگم داستان عشقی
قاب بزن حرفامو با روبان مشکی
یه عشقی داشتم که باهم دوست بودیم
رابطمون نزدیک بود مأنوس بودیم
غم و شادیامون و تقسیم میکردیم
غصه هارو از دل هم میکندیم
بی خیال فردا و مشکلات
با اینکه گرفتاریمون بود زیاد
...
بدون یاد گرفتی از دوستی لفظشو
مگه نبود دستت توی دستشو
باهم قدم میزدین صحبت میکردی
حرفامو نفهم عمرا بفهمی
به هر حال برو پی کارت دختر هرزه
حرفای من از این بعد واست یه درسه.

Generate your flash banner free online

:: برچسب‌ها: تکست , فروش تکست , خرید تکست , شعر , تکست رپ , تکست رایگان , خرید تکست رپ , فروش تکست رپ , شعر رپ , تکست دیس لاو رایگان , دیس لاو ,



معرفی و آشنایی با سونار
نوشته شده در جمعه 9 خرداد 1393
بازدید : 1573
نویسنده : احسان

 

 

نسخه پنجم نرم‌افزار آهنگسازی SONAR نیمه مهرماه امسال به بازار معرفی شد. در جدیدترین نسخه SONAR از پردازش‌‌های ۶۴ بیتی (ویندوز اکس‌پی ۶۴ بیتی به همراه یکی از پردازنده‌های ۶۴ بیتی مانند EM۶۴T اینتل یا AMD۶۴) پشیبانی شده‌ و تعداد زیادی از قابلیت‌های جدید به این نرم‌افزار افزوده شده است. نسخه پنجم SONAR در دو نوع ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی به بازار عرضه شده است.نرم‌افزار سونار یکی از مشهورترین برنامه‌ها در خانواده نرم‌افزارهای موسوم به Sequencer است. از این نرم‌افزارها برای میکس و تولید موسیقی استفاده می‌شود. برنامه SONAR سالها قبل به نام Cakewalk ، نام شرکت سازنده آن به بازار عرضه می‌شد....
 

Generate your flash banner free online

:: موضوعات مرتبط: معرفی و آشنایی با سونار , ,
:: برچسب‌ها: معرفی , آشنایی , سونار , نرم افزار , آشنایی با سونار ,



گرامافون، اولین رسانه صوتی در ایران
نوشته شده در دو شنبه 5 خرداد 1393
بازدید : 1367
نویسنده : احسان

ورود گرامافون در ايران و همزمان با اولين ضبط‌هاي موسيقي ايراني در سال 1284ش در زمان مظفر الدين شاه قاجار باعث شد که به مرور زمان اول اشراف و بعد مردم از طريق شنيدن صفحات باآثار پرارزش موسيقي ايراني آشنا شوند.

به گزارش سایت خانه موسیقی، مقاله "گرامافون؛ اولین رسانه صوتی در ایران" نوشته بهروز مبصری، عضو هیئت مدیره کانون پژوهشگران که در شماره نخست فصلنامه خانه موسیقی منتشر شده بود، به شرح زیر است:

...

Generate your flash banner free online

:: موضوعات مرتبط: سازشناسی , ,



گام ها در موسیقی
نوشته شده در جمعه 26 ارديبهشت 1393
بازدید : 1397
نویسنده : احسان

گام ها در موسیقی
گام : به مجموعه چند نت پی در پی که با فاصله های معین و حساب شده به دنبال هم نواخته می شوند و آخرین نت آن ، هنگام بالایی نت اول باشد یک گام موسیقی می گویند .


بقیه در ادامه مطلب....


 

Generate your flash banner free online

:: برچسب‌ها: گام , گام در موسیقی , موسیقی , نت , آموزش گام , آموزش گام در موسیقی , تغییر گام , گام آهنگ , روش پیدا کردن گام آهنگ , ,



گیتار الکتریک
نوشته شده در شنبه 24 اسفند 1392
بازدید : 1215
نویسنده : احسان

آشنایی با ساز گیتار الکتریک

گیتار برقی یا گیتار الکتریک نوعی گیتار است که صدای آن به وسیله تقویت کننده‌ای الکتریکی تشدید و یا تغییر می‌یابد.....
 


 

Generate your flash banner free online

:: موضوعات مرتبط: گیتار الکتریک , ,
:: برچسب‌ها: گیتار الکتریک , گیتار , آشنایی با گیتار الکتریک , گیتار برقی , ,



تاریخچه ساز پیانو
نوشته شده در چهار شنبه 14 اسفند 1392
بازدید : 1000
نویسنده : احسان


تاریخچه ساز پیانو
پیانو یکی از سازهای صفحه کلید دار و مشهورترین آن‌ها است. صدای پیانو در اثر برخورد چکش‌هایی با سیم‌های آن تولید می‌شود. این چکش‌ها در اثر فشرده‌شدن کلیدها (کلاویه ها) به حرکت در می‌آیند. سیم‌های پیانو به صفحه‌ای موسوم به «صفحهٔ صدا» متصل شده‌اند که نقش تقویت‌کنندهٔ صدای آن‌ها را دارد.
پیانو به عنوان مادر سازها و کامل‌ترین ساز نیز شناخته می‌شود؛ علت نسبت دادن این لقب‌ها به این ساز آن است که پیانو قادر است محدودهٔ بسیار گسترده‌ای از اصوات را تولید کند در حالی که سایر سازهای اصیل موسیقی تنها بخشی از این محدودهٔ صدا را تولید می‌کنند. پیانو در شکل فعلی‌اش بیش از هفت اکتاو دارد و قادر به تولید فرکانس‌هایی از حدود ۲۰ تا ۵۰۰۰هرتز می‌باشد، در حالی که در مقام مقایسه ساز ویولن تنها قادر به تولید کمتر از چهار اکتاو و بهترین خواننده‌ها تنها قادر به خواندن کمتر از سه اکتاو صدا هستند...
 

Generate your flash banner free online

:: موضوعات مرتبط: تاریخجه ساز پیانو , ,
:: برچسب‌ها: پیانو , تاریخچه ساز پیانو , آشنایی با پیانو , آموزش پیانو ,



آموزش ضبط صدا
نوشته شده در چهار شنبه 7 اسفند 1392
بازدید : 1413
نویسنده : احسان

استودیو های ضبط در دنیای مجازی کامپیوتر، به اندازه ی کافی واقعی هست و با آن آشنایی داریم، ولی باید با اطلاعات کافی به سراغ آنها رفت تا بتوان بهترین نتیجه را از آن ها گرفت. پل وایت در این باره به چند نکته اشاره می کند: کامپیوتر ها به ما امکان استفاده از میدی، ضبط صدا، میکس، افکت های مجازی ،سینت های مجازی و... را می دهند....

 

Generate your flash banner free online

:: موضوعات مرتبط: آموزش رکورد صدا , ,
:: برچسب‌ها: آموزش ضبط و رکورد وکال , ضبط صدا , ضبط وکال , ,